INNE I STADEN RÅDER STÄNDIGT LÅGSÄSONG OCH RESTAURANGERNA STÅR TOMMA ÅRET OM

vi ska fylla vår stulna bil
med dyra klockor och Dexedrine
souvernirer från den tid då vi var svin



någon ligger i gräset, med frostiga kläder, så stilla och vit
och blåljusen blinkar, tänk vad man kan göra med en liten kniv
och jag vet inte varför men jag återvänder alltid hit
det var väl något vi gjorde, något vi sa här som förändrade mitt liv



du skrapar rutor nu igen
jag är passageraren, det är du som kör
stan förblöder, allt är stängt
du pratar jobb, jag längtar hem igen



du är min hjälte för du vågar vara rak
du är min hjälte för du är precis så svag som jag
och hjälp mig jag behöver dig igen igen igen



du sa "jag längtar tillbaks till 1997
jag sa "vill du ge upp är det ditt val"



och vi håller för hårt, men den här drömmen är vår
och du är min, min, min att ta med, att ta ut på en jakt
efter tiden som flytt


ge mig en vinterdrog
ge mig allt du har
kom nu, jag är kroniskt låg



och då kommer känslan
den smygande känslan
den enda jag inte rår på




du är värd att dö för
ni kan skratta om ni vill
håna oss, vi rör oss, ni står still…



säg nånting, säg nånting nu
du vet jag får panik av dina tårar
gör nånting, gör nånting nu
förstör nånting, slå mig
förstör nåt, jag överlever




och i mitt växthus är jag säker
där växer avund klar och grön
jag är livrädd för att leva
och jag är dödsrädd för att dö




och du är som jag när du dansar
har aldrig träffat nån som du
du är som jag när vi dansar
musik non stop till slut







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0